اخرین وضعیت پیگیری منطقه ویژه اقتصادی لارستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 24 اسفند 1392
بازدید : 2057
نویسنده : لارستان بزرگ

 جمشید جعفرپور با اشاره به فعالیت‌هایی که شهرستان برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد،اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و نیازهایی که در شرایط اقتصاد مقاومتی ما داریم، موضوع اشتغال‌زایی و تولید جز اهداف جدی نظام است. بنابراین هر فعالیتی که در این مسیر صورت بگیرد باید مورد توجه مسئولان و مورد پشتیبانی قرار بگیرد.جمشید جعفرپور با اشاره به فعالیت‌هایی که شهرستان برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد،اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و نیازهایی که در شرایط اقتصاد مقاومتی ما داریم، موضوع اشتغال‌زایی و تولید جز اهداف جدی نظام است. بنابراین هر فعالیتی که در این مسیر صورت بگیرد باید مورد توجه مسئولان و مورد پشتیبانی قرار بگیرد.
 - 

نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی در گرو حل موانع فرهنگی است، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان متولی بعد فرهنگی تلاش دارد تا موانع فرهنگی اجرای اقتصاد مقاومتی را از میان بردارد.  
 
وی تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که می‌شود مسئله تولید و اشتغال را تقویت کرد بحث مناطق ویژه اقتصادی است که سابقه تصویب آن برای لارستان از سال 1387 است ولی از آن به بعد پیگیری نشد تا اینکه ما در دوره نمایندگی دوباره آن را احیا کردیم که در کارگروه مناطق ویژه اقتصادی مورد کارشناسی قرار گرفت و به تایید رسید. جعفرپور افزود: تمام مراحل منطقه ویژه اقتصادی لارستان قبل از روی کار امدن دولت یازدهم فراهم شده بود که با تغییر دولت، دولت جدید همه این طرح‌ها را باز پس خواند و مورد بازبینی قرار داد.  
 
نماینده مردم لارستان در مجلس گفت: به هرحال پیگیری روند اداری این کار هم‌چنان ادامه دارد و در کنار آن ما فعالیت‌هایی داریم که نمونه آن حضور مسئولان مناطق ویژه در دو روز اخیر در لارستان بود که از نزدیک شاهد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لارستان بوده‌اند، منطقه را از نزدیک بازدید و آن را خیلی خوب ارزیابی کردند. 
 
 وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت سرمایه‌گذارانی که ما در منطقه داریم، امید است که ان شاالله در سال 93 ما بتوانیم با پیگیری‌های خود فازهای اولیه اجرایی منطقه ویژه اقتصادی لارستان را افتتاح کنیم. نماینده مردم لارستان در مجلس ضمن اشاره به آثار ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و اشتغال جوانان منطقه گفت: به طور طبیعی بخش قابل توجهی از سرمایه‌های سرگردان منطقه را که در بانک‌ها به عنوان سپرده قرار داده شده یا در کارهای دلالی و واسطه گری مورد استفاده قرار می‌گیرد، به سمت تولید و اشتغال سوق می‌دهد. 
 
 جعفرپور افزود: ان‌شاالله اگر ما بتوانیم زیرساخت‌هایی مثل آب، گاز، برق و غیره را با همکاری بخش خصوصی فراهم کنیم، می توانیم با تقسیم کردن زمین ها و واگذاری آن به متقاضیان آنجا را به مرکز فعالیت تولیدی در رشته‌های مختلف فراهم کنیم.  
 
وی تصریح کرد: فعالیت ها و رویکرد جدی که مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی دارند، دارای دو بعد اقتصادی و فرهنگی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان متولی بعد فرهنگی تلاش دارد تا موانع فرهنگی اجرای اقتصاد مقاومتی را از میان بردارد.  
 
نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از گره‌های کور ما در این مسئله مباحث فرهنگی، رویکردها و عادت‌های فرهنگی ماست اگر مقام معظم رهبری سالی را اصلاح الگوی مصرف نام گذاری می‌کنند خود مصرف مبحثی اقتصادی است اما اصلاح الگو یک بحث فرهنگی است. جعفرپور با بیان اینکه چند بند ابلاغیه اقتصاد مقاومتی به طور مستقیم به مسائل فرهنگی اشاره می‌کند، گفت: در بند 2 بحث توجه به شرکت‌های دانش بنیان است که بخشی از ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است چراکه شورای عالی بحث علم و فرهنگ را دربردارد. 
 
 وی خاطرنشان کرد: این بخش باید در سال آینده بیش‌تر مورد توجه قرار بگیرد و در زمینه حمایت از شرکت‌ها و تسهیل تولید بر اساس دانش به جوانان فعال و صاحب ایده‌ای که می‌توانند مشکلات کشور را در شرایط فعلی بر طرف کنند، کمک کرد.  
 
جعفرپور افزود: این مباحث جزو مباحثی بوده که ما در کمیسیون مشورتی شورای عالی به بحث گذاشته‌ و سعی کرده ایم که یک طراحی برای آن در نظر بگیریم، به هر حال ما همه موظفیم به مبحث مهم اقتصادی که الان توسط تحریم‌های غیرقانونی دشمن مورد هدف قرار گرفته است کمک کنیم. 
 
نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم ان شاالله موضوع منطقه ویژه اقتصادی لارستان هم گامی باشد در مسیر خواسته و مطالبات مقام معظم رهبری و ان شاالله با کمک و حمایت مسئولان کشوری و استانی و جلب سرمایه سرمایه‌داران و متمکنین منطقه این مهم تحقق یابد.
 
وی با اشاره به جدیت نمایندگان برای پیگیری راه آهن خاطرنشان کرد: تصویب راه آهن به گونه‌ای است که حمایت و دخالت دولت را منع کرده و فقط باید از طریق بخش خصوصی انجام شود و حضور بخش خصوصی منوط به اطمینان سودآوری است بنابراین باید به دنبال اشخاص حقیقی و حقوقی باشیم که وارد این پروژه بشوند.
منبع: صحبت نو



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: خرین وضعیت پیگیری منطقه ویژه اقتصادی لارستان ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com